Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Świebodzin ma nowego burmistrza. Tomasz Sielicki zdecydowanie pokonał Dariusza Bekisza!

Renata Zdanowicz
W wyścigu do Ratusza w Świebodzinie wygrał (4 listopada) Tomasz Sielicki
W wyścigu do Ratusza w Świebodzinie wygrał (4 listopada) Tomasz Sielicki Renata Zdanowicz
Już wszystko wiadomo! Państwowa Komisja Wyborcza podała wyniki głosowania w drugiej turze wyborów burmistrza Świebodzina. Mieszkańcy chcieli zmiany i wyraźnie pokazali to przy urnach wyborczych. Wynik 59:41 dla Tomasza Sielickiego oraz sześciu radnych wprowadzonych do rady miejskiej dają poważny mandat do przejęcia sterów w świebodzińskim Ratuszu.

Dariusz Bekisz (56 lat) uzyskał 4.837 głosów (41.49 proc.), co urzędującemu burmistrzowi nie wystarczyło, by pokonać kontrkandydata.

W niedzielę, 4 listopada, w drugiej turze wyborów nowym burmistrzem Świebodzina został Tomasz Sielicki (29 lat) 6.821 głosów (58,51 proc.)

Mieszkańcy gminy Świebodzin głosowali w 20 obwodach. W 18 wygrał T. Sielicki. Urzędujący burmistrz D. Bekisz zdobył przewagę jedynie w dwóch okręgach, w Gościkowie i Rusinowie. W szpitalu oddano tylko jeden głos, i był to głos na T. Sielickiego.

Frekwencja w 20 okręgach wyniosła 50,90 proc.

Uprawnionych do głosowania było 22.975 mieszkańców gminy Świebodzin. Ponad połowa z nich (11.694) wyraziła swoją wolę przy urnie wyborczej.

Dane o wynikach głosowania podała Państwowa Komisja Wyborcza

Jak Tomasz Sielicki i grupa Pro Świebodzin przekonywali mieszkańców?

Statystycznie kampanię Pro Świebodzin podsumował Sławomir Siewruk, radny elekt. Podkreślił, że budowę programu wyborczego rozpoczęli w maju tego roku od konsultacji społecznych, prowadzonych w formie otwartych spotkań z mieszkańcami. Rezultatem było skrystalizowanie się programu wyborczego.

Rozwiesiliśmy 34 banery, nakleiliśmy 2,5 tysiąca plakatów, rozdaliśmy 200 magnesów na lodówki, pięć kilogramów cukierków, 150 naklejek z naszym logo, okleiliśmy około 40 samochodów swoich i znajomych, odwiedziliśmy osobiście ok. 3 tys. gospodarstw domowych

- Rozwiesiliśmy 34 banery, nakleiliśmy 2,5 tysiąca plakatów, rozdaliśmy 200 magnesów na lodówki, pięć kilogramów cukierków, 150 naklejek z naszym logo, okleiliśmy około 40 samochodów swoich i znajomych, odwiedziliśmy osobiście ok. 3 tys. gospodarstw domowych, zorganizowaliśmy kilkanaście spotkań z mieszkańcami, część w formie kawiarenek, część w formie stoisk informacyjnych w różnych częściach miasta, stworzyliśmy dwa profesjonalne spoty wyborcze, rozdaliśmy przeszło 15 tys. ulotek, zebraliśmy też niezliczoną ilość lajków, komentarzy i udostępnień pod naszymi postami na FB. Szacuję, że łącznie przez dwa i pół miesiąca poświęciliśmy na tę kampanię około 2 tys. godzin, planując i organizując wszystko we własnym zakresie - zliczył S. Siewruk.

Więcej wiadomości w tygodniku papierowym „Dzień za Dniem” lub na www.prasa24.pl. Aktualny numer w każdą środę.**Zajrzyj też na Facebooka Dzień za Dniem**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na swiebodzin.naszemiasto.pl Nasze Miasto