Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ciągle czekamy, aż na tory wrócą roboty. Mamy dość utrudnień! Wszystko stoi, a Lubuszanie cali w nerwach

Leszek Kalinowski
Leszek Kalinowski
Wciąż nie wiemy, kiedy zakończą się prace remontowe na odcinku Czerwieńsk - Zbąszynek i będziemy mogli podróżować bez korzystania z komunikacji zastępczej
Wciąż nie wiemy, kiedy zakończą się prace remontowe na odcinku Czerwieńsk - Zbąszynek i będziemy mogli podróżować bez korzystania z komunikacji zastępczej Leszek Kalinowski/WS
Nasi Czytelnicy wciąż dopytują, kiedy będą mogli wreszcie bez przeszkód jechać do Poznania czy Warszawy. Trwający ponad dwa lata remont torów na odcinku Czerwieńsk – Zbąszynek denerwuje ich coraz bardziej. Bo przecież to bardzo utrudnia życie wielu osobom.

- Żeby tyle czasu to trwało? Przecież to tylko 40 kilometrów. Masakra jakaś, już dawno modernizacja miała być zakończona, a my normalnie jeździć do stolicy – mówi Tomasz Jędryczko z Zielonej Góry. – Terminy zakończenia prac wciąż przesuwano. Ostatnio padał kwiecień tego roku, później trzeci kwartał tego roku. Ale pewne jest to, że to też nieaktualne. Bo przecież miesiące kolejne upływają, a na torach robotników nie widać. Nic się tam nie dzieje. Ciągle jesteśmy przez to odcięci od świata.

Prace remontowe na linii Czerwieńsk - Zbąszynek jeszcze nie zostały wznowione

Po raz kolejny więc pytamy koleje o pechowe zadanie.
- PKP Polskim Liniom Kolejowym S.A. zależy na sprawnym zakończeniu inwestycji między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem – podkreśla Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK. - Określenie dokładnego terminu wznowienia ruchu kolejowego, bez zastępczej komunikacji autobusowej, jest uzależnione od decyzji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w zakresie uzyskania dodatkowego finansowania oraz terminu podpisania umowy z nowym wykonawcą, który dokończy przewidziany w projekcie zakres prac (m.in. przebudowę peronów w Babimoście i Sulechowie oraz zabytkowego wiaduktu nad linią kolejową nr 3 w miejscowości Kosieczyn).

Wciąż nie wiemy, kiedy zakończą się prace remontowe na odcinku Czerwieńsk - Zbąszynek i będziemy mogli podróżować bez korzystania z komunikacji zast
Wciąż nie wiemy, kiedy zakończą się prace remontowe na odcinku Czerwieńsk - Zbąszynek i będziemy mogli podróżować bez korzystania z komunikacji zastępczej Leszek Kalinowski/WS

Modernizacja odcinka Czerwieńsk - Zbąszynek. Co dalej?

Jak dodaje Radosław Śledziński - na realizację prac, które umożliwią wznowienie kursowanie pociągów, wybrana firma będzie mieć 80 dni od daty podpisania umowy, natomiast na zakończenie wszystkich robót – 174 dni. Złożone w przetargu oferty, w tym ta najkorzystniejsza, przekraczają środki przewidziane przez PLK na realizację prac. Z uwagi na współfinansowanie projektu z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego konieczne są ustalenia z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubuskiego dotyczące zmiany - zwiększenia finansowania inwestycji. Aktualnie Spółka oczekuje na weryfikację oraz decyzję marszałka województwa lubuskiego dotyczącą złożonego wniosku o zmianę umowy o dofinasowanie.

Wciąż nie wiemy, kiedy zakończą się prace remontowe na odcinku Czerwieńsk - Zbąszynek i będziemy mogli podróżować bez korzystania z komunikacji zast
Wciąż nie wiemy, kiedy zakończą się prace remontowe na odcinku Czerwieńsk - Zbąszynek i będziemy mogli podróżować bez korzystania z komunikacji zastępczej Leszek Kalinowski/WS

PKP PLK pogoniła wykonawcę

Przypomnijmy, że inwestycja nie przebiegała zgodnie z planem. PKP PLK odstąpiły od umowy z wykonawcą modernizacji linii Zbąszynek – Czerwieńsk z winy wykonawcy. Mimo zapewnionego wsparcia zamawiającego i wykorzystania wszystkich zapisanych w kontrakcie możliwości, firma, wybrana zgodnie z obowiązującymi procedurami, nie wywiązywała się z harmonogramu i wykazywała zbyt małe zaangażowanie przy realizacji prac
Do tej pory na ok. 43 km odcinku są m.in. nowe podkłady i uzupełniona podsypka, częściowo wyremontowano przepusty i przejazdy kolejowo-drogowe (np. w Babimoście, Sulechowie i Czerwieńsku). W ramach osobnego przedsięwzięcia na tej samej trasie postępuje wymiana szyn na szlakach Zbąszynek – Babimost i Babimost – Sulechów.
Efektem inwestycji będzie większy komfort i lepszy dostęp do kolei. Pociągi sprawniej pojadą między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem z prędkością 120 km/h w ok. 30 min, o ok. 6 min krócej niż przed rozpoczęciem prac. Bezpieczeństwo zwiększy przebudowa blisko 30 przejazdów kolejowo-drogowych.
Zobacz - remont odcinka Czerwieńsk - Zbąszynek

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na zielonagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto