Eurobank zniknie z mapy Polski. Ważne informacje dla klientów po połączeniu z Bankiem Millennium

Paweł Wańczko
Paweł Wańczko
Zaktualizowano 
Eurobank 1 października 2019 r. zniknie z mapy Polski. Stająnie się częścią Grupy Banku Millennium. Arkadiusz Lawrywianiec/Polskapresse
Eurobank oraz Bank Millennium już wkrótce staną się jednym bankiem. Zgodnie z planem dojdzie do tego 1 października 2019 r. Co ta zmiana oznacza dla klientów?
Trwa głosowanie...

Czy przenosiłeś chociaż raz swoje konto osobiste lub firmowe do innego banku?

Przypomnijmy. Kupno 99,787 proc. akcji Euro Banku (działającego pod marką eurobank) od spółki zależnej francuskiego koncernu Société Générale zostało ogłoszone przez Bank Millennium na początku listopada ub.r. 31 maja Bank Millennium sfinalizował transakcję za kwotę 1,833 mld zł. 1 października 2019 r., po połączeniu z Bankiem Millennium, marka eurobank zniknie po 16 latach obecności na rynku.

Eurobank pojawił się w 2003 roku, po kupnie Banku Społem przez spółkę Mariusza Łukasiewicza oraz połączeniu jej z Bankiem Wschodnim. W 2005 roku, po śmierci Łukasiewicza, eurobank został przejęty przez Société Générale.

Co z umowami klientów eurobanku?

Jak zapewnia eurobank, proces zmian właścicielskich oraz planowane połączenie banków nie będą miały żadnego wpływu na umowy zawarte pomiędzy klientami a eurobankiem. Klienci nie będą musieli podejmować żadnych działań, a wszystkie dotychczasowe umowy pozostają wiążące. Zgodnie z planem w dniu 1 października 2019 r. stroną umów, w miejsce Euro Banku S.A., stanie się Bank Millennium S.A.

Co się jeszcze nie zmieni dla klientów eurobanku?

  1. numery rachunków osobistych, oszczędnościowych, lokat terminowych, kart debetowych i kredytowych
  2. kody PIN kart debetowych i kredytowych
  3. terminy umowne i odnawialność produktów oszczędnościowych (lokat i rachunków oszczędnościowych)
  4. numery rachunków i harmonogramy spłat rat kredytów i pożyczek gotówkowych, kredytów ratalnych i kredytów hipotecznych udzielonych w złotych
  5. limity kredytowe w koncie osobistym - utrzymany zostaje 10-dniowy okres bezodsetkowy
  6. terminy spłaty i generowania zestawień transakcji oraz długość okresu bezodsetkowego dla karty kredytowej
  7. opłaty i prowizje - połączenie banków nie wpłynie na ich podwyższenie
  8. identyfikatory (loginy) do serwisów bankowości internetowej
  9. zakres ochrony ubezpieczeniowej świadczonej w ramach już zawartych umów
  10. program premiowy Codziennie Zyskuję dla dotychczasowych uczestników

Co się zmieni dla klientów eurobanku po połączeniu Bankiem Millennium?

Od 1 października 2019 r. Bank Millennium S.A. stanie się:

  1. stroną umów o produkty i usługi eurobanku - nie jest wymagane podpisywanie aneksów
  2. administratorem danych osobowych klientów eurobanku

od 11 listopada 2019 r.:

  • sieć placówek obu banków zostanie połączona i oznaczona logotypem Banku Millennium
  • sieć bankomatów z możliwością bezpłatnej wypłaty gotówki powiększy się o bankomaty Banku Millennium
  • udostępniony zostanie nowoczesny system bankowości internetowej i aplikacja mobilna Banku Millennium
  • nowe dane kontaktowe banku:

- telefony infolinii: (+48) 801 331 331 lub (+48) 22 598 40 40 czynne 24/7 (koszt połączenia wg taryfy operatora);
- e-mail: kontakt@bankmillennium.pl

  • sposób zgłaszania reklamacji:

- listownie na adres: Bank Millennium S.A., ul. Stanisława Żaryna 2A, 02-593 Warszawa z dopiskiem „Reklamacje”
- osobiście w dowolnej placówce Banku Millennium S.A.
- za pośrednictwem bankowości internetowej Banku Millennium Millenet i aplikacji mobilnej Banku Millennium
- poprzez infolinię - pod numerami telefonu wskazanymi powyżej

11 listopada nastąpi połączenie systemów informatycznych. Od tego momentu klienci będą mogli korzystać z obsługi w placówkach obu banków oraz z nowej bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Banku Millennium.

Ochrona depozytów klientów eurobanku i Banku Millennium

Zakres ochrony w ramach Bankowego Funduszu Gwarancyjnego zgodnie z polskim prawem stanowi równowartość w złotych 100 tys. euro. Od 1 października 2019 r., czyli od momentu prawnego połączenia banków, limit ten będzie obowiązywał dla depozytów zgromadzonych przez klientów łącznie w eurobanku i Banku Millennium, a nie jak dotychczas odrębnie dla każdego z banków. W przypadku, gdy po połączeniu banków nastąpi przekroczenie kwoty podlegającej ochronie Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, klient może wypłacić nadwyżkę w terminie 3 miesięcy od dnia uzyskania niniejszej informacji bez utraty odsetek oraz ponoszenia opłat z tego tytułu.

Przerwa w dostępie do serwisu internetowego oraz aplikacji mobilnej eurobanku

8-10 listopada 2019 r. nastąpi przerwa techniczna w dostępie do serwisu internetowego oraz aplikacji mobilnej eurobanku poprzedzająca ich wyłączenie.

Dlatego klienci banku proszeni są o o zlecenie planowanych na ten czas operacji we wcześniejszym terminie.

Zobacz też: 60 Sekund biznesu: Ekonomia współdzielenia coraz popularniejsza

TO WARTO WIEDZIEĆ

Wideo

Materiał oryginalny: Eurobank zniknie z mapy Polski. Ważne informacje dla klientów po połączeniu z Bankiem Millennium - Gazeta Lubuska

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3