Tak powstawała estakada. Zobacz zdjęcia!
Most ma wraz z przyczółkami 940 metrów długości. Przebiega nad licznymi przeszkodami: torami linii kolejowej Warszawa – Frankfurt, ulicą Poznańską, niecką jeziora Zamecko, Strugą Świebodzińską, obwodnicą drogi krajowej nr 92 (dawnej „dwójki”) i ulicą Młyńską w rejonie Grodziszcza.
Elementy estakady były wypychane za pomocą siłowników
Elementy wiaduktu zostały wylane w tak zwanej "wytwórni". Następnie były one wypychane na zewnątrz za pomocą siłowników. Estakada przebiega na podmokłym terenie, bo w pobliżu Strugi Świebodzińskiej i jeziora Zamecko. W podłoże najpierw należało wbić prawie 600 pali, a dopiero później można było wylać betonowe podpory.
Wiadukt w pobliżu Świebodzina ma kształt łuku
Most składa się z 47 segmentów, każdy po około 42 metry. Ma kształt łuku i jest tak zwaną konstrukcją sprężoną. Zamontowano tam rury z linami sprężającymi. Po stężeniu betonu są one naciągane, co powoduje sprężenie konstrukcji. Gdy segment jest gotowy, siłowniki podnoszą go do góry i musi zostać on nasunięty na podpory. Każdy element waży około... 900 ton! Samo nasuwanie trwało około sześciu - ośmiu godzin.
Zobaczcie, jak pracowano przy budowie estakady w 2012 roku!
Krzysztof Bosak i Anna Bryłka przyjechali do Leszna
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?