Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Świebodzin. Dwa ronda i dłuższa obwodnica południowo-zachodnia Świebodzina. Kiedy tiry przestaną rozjeżdżać przez miasto?

Renata Zdanowicz
Renata Zdanowicz
Za kilka lat, zjeżdżając z południowego węzła S3 (Rondo Ofiar Wołynia), dojedziemy w prostej linii do ulicy Sobieskiego.
Za kilka lat, zjeżdżając z południowego węzła S3 (Rondo Ofiar Wołynia), dojedziemy w prostej linii do ulicy Sobieskiego. Wiesław Zdanowicz
Co należy zrobić, żeby chociaż częściowo wyprowadzić ruch tirów z miasta? Receptą miała być spinka południowa Świebodzina. Jednak sam odcinek ul. Słowiańskiej okazał się niewystarczający. Co dalej planują władze miasta?

Dwa ronda i dłuższa obwodnica południowo-zachodnia miasta

Na razie wszystko jest jeszcze w fazie projektowania, ale już teraz wyłania się przejrzysty kierunek miejskiej arterii. Za kilka lat, zjeżdżając z południowego węzła S3 (Rondo Ofiar Wołynia), dojedziemy w prostej linii do ulicy Sobieskiego.

Etap projektowy dotyczący południowo-zachodniej obwodnicy Świebodzina został podzielony na trzy części.

Pierwsza część, na którą gmina opracowała już program funkcjonalno-użytkowy, to odcinek od ulicy Łużyckiej do Sobieskiego (od galerii Hosso aż do drogi powiatowej).

Dla władz miasta jest to kluczowe zadanie, ponieważ to właśnie ten odcinek udrożni możliwości wjazdu i wyjazdu od strony południowej miasta do strefy przemysłowej przy ul. Sobieskiego i odciąży ruch w centrum.

Co ważne, planowany do budowy odcinek z istniejącą ul. Słowiańską połączy rondo. Jak się dowiadujemy w urzędzie miejskim, nowe rondo przy Hosso (na ul. Łużyckiej) ma powstać w pierwszej kolejności.

Pierwszy etap prac ma się rozpocząć już w przyszłym roku. Potwierdzają się wcześniejsze informacje, że kluczowym dla władz miasta problemem jest wyprowadzenie tirów z centrum. Podjęto zatem decyzję, że ten odcinek musi powstać do końca obecnej kadencji samorządu. Dlatego też gmina czyni starania o pozyskanie dofinansowania.

Więcej możemy napisać o drugim i trzecim etapie obwodnicy południowej.

Dwa kolejne etapy to po pierwsze modernizacja istniejącej ul. Słowiańskiej (od Hosso do Tesco), a po drugie włączenie ruchu z ul. Słowiańskiej do ronda na węźle południowym trasy S3 (Rondo Ofiar Wołynia).

Co nowego na ul. Słowiańskiej? Przede wszystkim poszerzenie drogi i stworzenie wszelkiej infrastruktury dotyczącej poprawienia bezpieczeństwa ruchu w postaci zatok autobusowych przy Tesco, chodnika, ścieżki rowerowej, oświetlenia i przejść dla pieszych.

Ścieżka rowerowa planowana jest aż do Ronda Ofiar Wołynia po to, by skomunikować rowerzystów ze starą „trójką”, która jest drogą gminną.

Co ważne, projektanci mają uwzględnić rozwiązanie umożliwiające wyjazd (z prawoskrętem ze strefy przemysłowej) z ulicy Gronowej na Słowiańską. Obecnie takiego wyjazdu nie ma.

Gmina podpisała, 9 października, umowę na wykonanie dokumentacji projektowej; szczecińska firma ma ją wykonać w ciągu 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Koszt projektu wyniesie 185 tys. zł.

Dodajmy, że do połowy listopada będzie gotowe tymczasowe przejście dla pieszych przy galerii Hosso.

POLECAMY: Akcja "Jedno dziecko - jedno drzewo" w Świebodzinie

Więcej wiadomości w tygodniku papierowym „Dzień za Dniem” lub na www.prasa24.pl. Aktualny numer w każdą środę.**Zajrzyj też na Facebooka Dzień za Dniem**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na swiebodzin.naszemiasto.pl Nasze Miasto