Od wbicia symbolicznej łopaty, 20 sierpnia 2010 roku, rozpoczęła się budowa świebodzińskiego odcinka drogi ekspresowej S3. Przed wykonawcami postawiono m.in. zadanie wybudowania pięciu wiaduktów w okolicach miasta. Najtrudniejszym zadaniem inżynieryjnym była budowa estakady - „najdłuższego mostu Ziemi Lubuskiej”. Wybudowany obiekt mierzy wraz z przyczółkami 940 m, przebiega nad licznymi przeszkodami: torami linii kolejowej Warszawa – Frankfurt, ulicą Poznańską, niecką jeziora Zamecko, Strugą Świebodzińską, obwodnicą drogi krajowej nr 92 (dawnej „dwójki”) i ulicą Młyńską w rejonie Grodziszcza. Aby posadowić tak potężną konstrukcję na trudnym podłożu, bagnistym i mało zagęszczonym, budowniczowie musieli wbić w ziemię aż 594 pale na głębokość 28 - 30 metrów. Zobacz, jak przebiegały prace.