Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W piecach świebodzińskiej spółki SECO/WARWICK obrabiane będą podzespoły do największych pojazdów świata

źródło: SECO/WARWICK
Przedstawiciele firm BiełAZ i SECO/WARWICK przy największym samochodzie na świecie
Przedstawiciele firm BiełAZ i SECO/WARWICK przy największym samochodzie na świecie
Kolejne rozwiązanie spółki SECO/WARWICK ze Świebodzina trafi do białoruskiego producenta największych wozideł (pojazdów wykorzystywanych w kopalniach odkrywkowych) na świecie, w tym flagowego olbrzyma BiełAZ 75710 o ładowności aż 450 ton.

Ekstremalne rozwiązania z Białorusi

Ekstremalne obciążenia łożysk największych samochodów na świecie wymagają użycia ekstremalnej technologii ich hartowania. Wozidła BiełAZ można spotkać w 72 krajach świata, wiele z nich wykorzystywanych jest np. w Wietnamie czy w niemal wszystkich krajach Afryki. Pojazdy te pracują w ekstremalnych warunkach, poddawane są stałym naciskom rzędu setek ton i muszą latami bezawaryjnie działać. Żaden mechanik samochodowy ani zakład naprawy samochodów nie poradzi sobie z ich serwisowaniem czy wymianą części. Jedynym rozwiązaniem jest tworzenie pojazdów, które funkcjonują bez awarii przez wiele lat, a do tego potrzebna jest równie solidna technologia współtowarzysząca.

Inżynierowie ze Świebodzina nie narzekają na brak wyzwań

Seco/Warwick, podobnie jak BiełAZ, istnieje już od kilkudziesięciu lat i dostarcza klientom swoje rozwiązania obróbki cieplnej metali. Ponad 4 tysiące świebodzińskich pieców działa w ponad 70 krajach, a 60 proc. pracowników stanowią właśnie inżynierowie. Spółka tworzy rozwiązania dla niezwykłych projektów i bardzo wymagających przemysłów. Jej piece obrabiają zarówno elementy silników odrzutowych, implantów medycznych, turbin wiatrowych, elementów elektrowni atomowych, jak i ekstremalnych projektów branży samochodowej – jak ten dla fabryki BiełAZ.

Zobacz wideo: SECO/WARWICK w programie TVN Turbo Polak Potrafi

Seco/Warwick i BiełAZ - 8 lat wspólnych doświadczeń

Świebodzińska spółka współpracuje z fabryką na Białorusi już od 2012 roku. Tym razem chodzi o piec do olbrzymich łożysk. Realizacja tak wymagającego projektu mogła zostać powierzona jedynie zaufanemu i sprawdzonemu partnerowi, co podkreśla główny inżynier O.G. Stjepuk, pierwszy zastępca dyrektora generalnego ds. Polityki Technicznej i Technologii Innowacyjnych OAO BiełAZ: – Produkując tak potężne pojazdy ciężarowe, sięgamy tylko po precyzyjne rozwiązania. Wiemy, że ze względu na nasze restrykcyjne wymagania, linia produkcyjna pierścieni łożysk wielkogabarytowych jest kolejnym, wyjątkowo trudnym w realizacji projektem. Ponownie więc zaufaliśmy doświadczeniu partnera. Seco/Warwick to wieloletni partner technologiczny, który jest gwarantem spełniania najwyższych wymagań towarzyszących naszej produkcji.

– Realizując ten projekt, zespół Seco/Warwick bazował na wieloletnim doświadczeniu oraz wiedzy eksperckiej specyficznej dla branży łożyskowej oraz tego konkretnego klienta i jego produkcji. Cieszymy się z faktu, że partner z Białorusi powierzył nam realizację kolejnego wyjątkowo wymagającego technicznie wyzwania, które zwieńczyliśmy sukcesem – dodaje Jarosław Talerzak, VP Segmentu Produktów Atmosferowych Seco/Warwick.

0,2 mm precyzji dla ładowności 450 ton

Wyzwaniem dla inżynierów jest osiąganie nadzwyczajnej dokładności. Wyniki poniżej 0,2 mm odkształceń tak płaskości, jak i owalizacji obrabianych cieplnie elementów to prawdziwe osiągniecie. Precyzja jest tu kluczowa, gdyż elektryczny piec rolkowy Seco/Warwick wykorzystywany będzie do obróbki cieplnej na potrzeby produkcji olbrzymich wywrotek przewożących wielotonowe ładunki w kopalniach odkrywkowych. Wśród tego typu pojazdów wyróżnia się model BiełAZ 75710 o ładowności do 450 ton, który jest najpotężniejszym samochodem ciężarowym na świecie.

Czytaj także: Seco/Warwick - światowy potentat, którego dzieje rozpoczęły się w... stajni

Zobacz wideo: Jak produkowane są piece przemysłowe?

BIEŁAZ

Białoruska fabryka samochodowa powstała w 1948 roku. Od 1960 roku były tu konstruowane i produkowane wywrotki do odkrywania i wydobywania minerałów metodą odkrywkową. W całej historii przedsiębiorstwa wypuszczono ponad 500 różnych modyfikacji wywrotek odkrywkowych i maszyn o przeznaczeniu specjalistycznym, zmontowano 146 tysięcy jednostek maszyn, które dostarczono do 72 krajów świata.

Dzisiaj tylko linia produktowa wywrotek odkrywkowych o nośności od 30 do 450 ton liczy 13 serii, w skład których wchodzi prawie 50 modeli wywrotek w najróżniejszych wariantach wykonania. Każdego roku BIEŁAZ aktualizuje jedną trzecią gamy swojej linii produktowej poprzez udoskonalanie systemów i podzespołów wypuszczanych seryjnie pojazdów i tworzenie maszyn nowej generacji.

SECO/WARWICK

SECO/WARWICK jest technologicznym liderem innowacyjnych rozwiązań do obróbki cieplnej metali. Specjalizacja firmy obejmuje rozwiązania typu end-to-end dla 5 kategorii: obróbki cieplnej w próżni, aluminium i w atmosferach oraz lutowanie wymienników ciepła i metalurgii próżniowej.

Grupa SECO/WARWICK to 9 spółek na 3 kontynentach z klientami w 70 krajach. Grupa dostarcza standardowe lub dedykowane, supernowoczesne urządzenia i technologie do obróbki cieplnej do czołowych firm z branży samochodowej, lotniczej elektronicznej, maszynowej, narzędziowej, medycznej, recyklingowej, energetycznej włącznie z atomową, wiatrową, paliwową i słoneczną oraz produkcji: stali, tytanu i aluminium.

Czytaj także: Firma SECO/WARWICK umacnia swoją pozycję na światowym rynku

Polecamy także: Koronawirus dopadł rynek aut używanych. "Przetrwają tylko ci najsilniejsi i najwięksi"

wideo: TVN Turbo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na swiebodzin.naszemiasto.pl Nasze Miasto