MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

FSO. To nie żart! Firma wydała oświadczenie w sprawie benzyny E10

Paweł Piątek
Mamy oświadczenie Fabryki Samochodów Osobowych w sprawie stosowania nowej benzyny Pb95 E10 w samochodach tej marki. Właściciele się nie ucieszą!
Mamy oświadczenie Fabryki Samochodów Osobowych w sprawie stosowania nowej benzyny Pb95 E10 w samochodach tej marki. Właściciele się nie ucieszą! Jakub Szymczuk
Mamy oświadczenie Fabryki Samochodów Osobowych w sprawie stosowania nowej benzyny Pb95 E10 w samochodach tej marki. Właściciele się nie ucieszą!

Najpierw myślałem, że to żart. Nie sądziłem bowiem, że FSO jeszcze istnieje, a o wydaniu komunikatu w sprawie ich dawnych produktów to nawet bym nie pomyślał. Okazało się jednak, że marka podeszła do tematu całkiem serio i profesjonalnie wydała komunikat informujący o tym czy jednostki napędowe ich dawnych produktów są przystosowane do korzystania z nowego paliwa – benzyny Pb95 E10. Ich właściciele nie będą jednak zadowoleni.

Oto treść oświadczenia marki FSO:

  • FSO Fiat 125p produkowany w latach 1973-1991 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
  • FSO (Daewoo-FSO) Polonez (w tym Polonez Truck) produkowany w latach 1978-2002 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
  • FSO (Daewoo-FSO, Daewoo) Lanos produkowany i montowany w systemie SKD w latach 1997-2008 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
  • FSO (Daewoo-FSO, Daewoo) Matiz produkowany i montowany w systemie SKD w latach 1998-2007 – silniki spalinowe tego modelu nie  są przystosowane do spalania benzyny E10.
  • Daewoo-FSO (Daewoo) Nubira produkowana i montowana w systemie SKD w latach 1997-2002 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
  • Chevrolet Aveo produkowany w latach 2007-2011 – homologowany i sprzedawany przez GM DAT – nie posiadamy takiej informacji.
  • Daewoo Tico montowany w systemie SKD w latach 1996-2001 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
  • Daewoo Espero montowany w systemie SKD w latach 1996-1999 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
  • Daewoo Tacuma montowana w systemie SKD w latach 2000-2001 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.
  • Daewoo Leganza montowana w systemie SKD w latach 1997-2000 – silniki spalinowe tego modelu nie są przystosowane do spalania benzyny E10.

Posiadacze tych modeli aut mogą jednak bez problemu stosować benzynę Pb98 E5 nadal dostępną na naszym rynku. Niestety wyjdzie to jednak drożej niż dotychczas.

Fabryka Samochodów Osobowych Spółka Akcyjna jest spółką z 70-letnią tradycją. Firma została założona 1 sierpnia 1948 roku jako Przedsiębiorstwo Państwowe FSO, którego zadaniem było uruchomienie i prowadzenie fabryki samochodów w Warszawie. Start linii produkcyjnej miał miejsce 6 listopada 1951 roku. W lutym 1995 roku została utworzona jednoosobowa spółka Skarbu Państwa – FSO Motor, do której wniesiono zlikwidowany majątek Przedsiębiorstwa Państwowego, a niespełna miesiąc później przystąpił do niej udziałowiec zagraniczny.

W marcu zmieniono nazwę firmy na Daewoo-FSO Motor Sp. z o.o., a w październiku 1999 roku spółka została przekształcona w akcyjną.
Obecnie oprócz produkcji w spółkach zależnych komponentów motoryzacyjnych, firma zajmuje się wynajmem i sprzedażą nieruchomości.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: FSO. To nie żart! Firma wydała oświadczenie w sprawie benzyny E10 - Motofakty

Wróć na swiebodzin.naszemiasto.pl Nasze Miasto